torsdag 12 april 2012

Milda toner i Songbird Collection



Bild lånad från primamarketinginc.com

Songbird Collection från Prima innehåller en serie papper och dekorationer i mjuka fina toner av rosa, grönt, beige, aprikos, ljusblått och brunt med inspriation från naturen. De är dekorerade med fina mönster av fåglar, fjärilar, blommor liksom små biljetter, pratbubblor och annat kul. Ett par av 12x12-papperna har mönster idealiska att sätta saxen i vilket jag gjorde till layoten nedan.


livsnjutare


Jag jobbar inte så ofta med enfärgad cardstock som bas men på layouten nedan valde jag att göra det. Även om det är en mild grön färg på denna så ville jag ändå dämpa den lite. Detta gjorde jag genom att stryka ett lager Gesso över. Gesso är en primer som oftast används för att grunda canvasdukar men eftersom den är syrafri lämpar den sig bra för scrapbooking. Den är mjuk och lätt att jobba med, är inte heltäckande om man stryker på tunt och torkar väldigt snabbt.
Den söta fjärilen på layouten nedan ingår i ett stämpelkit som ingår i serien Sunkissed Collection, också den från Prima. Kitet återfinns HÄR.

Du och jag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar