måndag 19 juli 2010

Tittut!

För ett tag sedan fick jag ett mönstrat papper ur Basic Greys kollektion Max & Whiskers, ett papper med en massa små djur på, definitivt inte ett "kortpapper" tänkte jag då. Men utmaningar är till för att antas, så sagt och gjort: jag plockade fram saxen och började helt sonika att klippa ut en del av de små figurerna.
Papperet är mönstrat även på baksidan, jag skar ut en kvadrat, gjorde hål ungefär i mitten på papperet och skar sedan upp små flikar. Dessa satte jag sedan fast nästan som en stjärna runtom och runt dessa flikar hamnade sedan alla figurerna.



Som kortmakare tycker jag så klart att det måste finnas något stämplat på ett kort, därför fick jag användning av Magnolias mysiga groda, här målad med akvarellpennor.
Samtliga små utklippta detaljer är antingen 3D-lackade eller så har de lite glitter på sig. Den enda övriga dekorationen är band i olika färger.

Ha det fortsatt bra i sommarvärmen, snart kommer det fler saker att kika på eller att skriva in i kalendern!
Kram från Karin

1 kommentar:

  1. Kul att se någon mer än jag själv som klipper ut bilder ur mönsterpapper ;) Jättefin design - gillar det "upprivna" fönstret massor!
    /Gunvor

    SvaraRadera