tisdag 3 juli 2012

Sommarfjärilar och blommor

I söndags arbetade jag på ScrapRooms träff, alltid lika roligt och inspirerande att träffa alla glada scrappare och kortmakare!
Jag visade bland annat hur man kan göra egna små eller stora blommor med bara lite papper, en minimister och en brad.


Inspirationen till detta fick jag själv genom en blogg, nämligen denna : http://pillanskrypin.blogspot.se/. Scrolla ner en liten bit, så hittar du hennes pedagogiska tutorial!

Jag använde en del av blommorna jag gjort (för ja, jag fastnade verkligen för detta och satt en hel kväll och gjorde blommor) på ett kort. Alla mönstrade papper, även de i blommorna är från Maja Designs sommarkollektion. Fjärilarna är från Kaisercraft, clearstampsetet heter Bonjour. Jag har målat med Distressmarkers. Blomsterrankan har jag gjort med hjälp av två små blomsterswirlar, också de från Kaisercraft, men från ett set som heter English Rose Collection.

Jag hoppas att ni blev lika inspirerade som jag. Jag lovar, de är dessutom busenkla att göra, det gör inte saken sämre!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar