tisdag 31 juli 2012

Bandanateknik

Jag har länge varit sugen på att testa Bandanatekniken, dels för att det är så häftiga färger, men framför allt för att det är så lätt att få ihop ett kort. Ibland har man inte tiden att göra ett alltför detaljerat kort, men man vill ändå att det "ska se nåt ut". Då är detta perekt, det tar inte mer än 15-20 minuter att göra!


Man börjar med att stämpla det svarta motivet, här har jag använt mig av en stämpel från Tim Holtz kollektion (strålarna överst), de andra är från Prima. Man kan egentligen använda ännu fler stämplar, som liksom går omlott, men då tar det lite längre tid att göra. Jag har bara maskat blommorna. Stämpeldynorna jag använt är Distress sommarkollektion samt Mustad Seed (den gula). Jag färgar in bit för bit, en ny färg till nästan varje ny detalj. Slutligen markerar jag runt det svarta med en vit penna för att få den där häftiga kontrasten. Limma samman, en liten bling som dekoration, sen är det klart! Kan inte bli mycket lättare, hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar