måndag 30 januari 2012

Exploding box

Jag har gjort en så kallad Exploding Box. Så här ser den ut innan man öppnat den.


Och så här ser den ut när man lyft på locket och den "exploderat".


Både papper, stämplar och dekorationer (utom blommor, band och hjärtan) kommer från KAISERCRAFT och heter Lil´Primrose Collection.

Hur gör man då? Man kan göra boxen stor eller liten, det är storleken på papperet som bestämmer. Här har jag använt mig av tre cardstock. Det största har jag skurit 30x30 cm, mellanstorleken är 27x27 och det minsta är 24x24 cm. När man skurit dem är det dags att biga och det gör man från alla håll. Det största bigas på 10 cm, mellan på 9 och det minsta på 8 cm. Därefter klippes hörnorna bort, så att man får ett kors kvar. Jag har sedan rundat alla hörn, men det gör man ju hur man vill.
Nu är det dags att börja dekorera alla sidor och det gör man så klart också så mycket eller lite man själv vill. Eftersom det blir lite mellanrum mellan sidorna kan man dekorera med lite större grejer utan att det blir för trångt.
När allt är färdigdekorerat limmas den mellersta boxen i den största i botten och sedan limmas den minsta i mellanboxen på samma sätt. Klart!

Locket har jag skurit 15x15 cm och bigat på 2,5 cm in på alla kanter och sedan monterat samman.

Här är några detaljbilder på boxen, vill du se hela får du kika i butiken!


Så här ser boxen ut på utsidorna, jag har alltså vänt den "upp och ner", hoppas ni fattar!

Kram från Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar