tisdag 5 juli 2011

Lycka!

På scrapträffen i söndags visade jag hur man med ett endaste mönstrat papper enkelt kan göra ett litet minialbum. Så här blev mitt:


Papperet är ett Maja Design ur serien Sommartider. Det jag använt som dekoration i hela albumet är lite blommor, band till rygg och tags, utstansade hjärtan, charms samt olika blingstenar. Jag har också stämplat med Distress Bundle Sage samt Antique Linen lite här och där runt kanterna i albumet och också färgat in de små tagsen. Swirlen jag stämplat med är HellaBellas, som finns på hennes "Handstämplat"-stämpel. De andra är ur olika Tim Holtz-kit. Alla kanter i albumet än inkade med Chalk Creamy Brown.




Här kommer några av insidorna, håll till godo. Ber om ursäkt för fotokvalitén, både på bilderna här och på fotona i albumet, men jag är ju ingen fotograf, brukar jag trösta mig själv med ;)!








Idén att skriva namnen som en "uträkning" fick jag hemma hos Helena Björk, tidigare ägare av ScrapRoom och jag tyckte att det var så himla fint att jag ville ha med det även här. Hoppas det var okej att sno idén, Helena!


"Jaha, hur gör man nu ett sånt album" sitter ni kanske och tänker. Det finns flera olika sätt att göra det på, jag tror ni kan googla på "w-book" om ni är intresserade. Jag följde denna:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QRSdd-P8AZ4

Det är Timsan himself, alltså Tim Holtz, som berättar och visar, för er som inte visste det!


Ha en fortsatt skön vecka!


Kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar