tisdag 14 juni 2011

Sommar!

Nu har barnen gått på sommarlov här i Helsingborg. Jag har inspirerats av senaste tidens högtryck och gjort två kort med mönstrade papper ur samma serie, nämligen Fancy Pants Beach Babe.

På det första har jag klippt ut små vimplar, där jag satt på bokstäver från little story tellers. Jag har 3D-lackat dem och på vimplarna har jag gjort prickar samt duttat dit lite stickles.
Glassen och flipflopen är ut HellaBellas kollektion, biet och molnet är från imaginisce, allt är färglagt med akvarellpennor. Även på motiven har jag lackat och glittrat lite här och där.



Det andra kortet är ett busenkelt kort. På ett vitt cardstock har jag stämplat glassen med olika pastellfärger (Adirondack). Jag har sedan stämplat, målat samt klippt ut en glass och satt ovanpå en bit mönstrat papper. Rosett och lite bling bling, sen var kortet klart!
Svårare än så behöver det inte vara.



Ha det bra i veckan...och härligt sommarlov på er!!!


Kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar