tisdag 24 maj 2011

Traditionellt...

...är väl kanske inte detta kort, i alla fall inte i typiska studentfärger, men jag tycker det funkar bra ändå:


De mönstrade papperna är från My Mind´s Eye ur serien Stella and Rose. På båda papperna har jag stämplat med Distresser, motiven kommer från Pink Paisleys clearstampset. Dock är studentmössorna från Reprint, dessa har jag också målat med Distresser. Den lilla knappen mitt fram i mössan har fått lite 3D-lack på sig.


Hjärtat har jag klippt ut ur lite stadigare kartong och sedan klätt med ett av papperna. Samtliga kanter har jag färgat in med Creamy Brown och Chestnut Roan.


Alfabetet är ett QuickKutz Chocolate, jag har stansat ut bokstäverna två gånger i olika färger och satt ovanpå varandra. De översta har jag sedan highlightat med vit penna samt lackat.


Papperstejpet är från Tim Holtz, övriga dekorationer från olika fabrikat, men såklart finns allt på ScrapRoom! Bandet är jag extra förstjust i, härlig sammet, och det finns i flera fina färger!



Hoppas ni får en fortsatt bra vecka!


Kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar