tisdag 17 maj 2011

Studenttider

Tiden för student börjar närma sig. Jag har gjort några ganska traditionella kort. Här är det första:



Gunvor hade gjort ett kort med denna vikning för någon vecka sen och lagt i sin blogg och jag gillade det så mycket att jag liftade idén. Tack, Gunvor!



De mönstrade papperna är Maja Designs, stämplarna är från Reprint, jag har målat med akvarellpennor. Studentmössorna har jag lackat på skärmarna och lagt på "sammetspulver" på bandet med hjälp av lim. På kullen på mössan samt på blommorna har jag glittrat lite med stickles.


Som bård har jag stansat ut en lagom bit med en Martha Stewartstans.


Band, klädnypor, halvpärlor finns så klart på ScrapRoom!



Om man öppnar kortet hittar man ett kuvert, jag har gjort det i blått cardstock och limmat på bitar av samma papper som på framsidan. Låset är en studentmössa, på baksidan har jag satt en liten magnet, som håller kuvertet stängt.



Av papperna blev det ett litet kort till:


Här har jag använt mig av samma stämpel som på det förra kortet, men också tagit ett annat band samt en massa brads i hörnen.



Än finns det gott om tid om ni har någon student att fira, hoppas jag lyckades inspirera er!



Kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar