tisdag 10 maj 2011

graphic45

Jag har fått fina papper från graphic45 och med dessa gjorde jag detta kort.

Papperet är dubbelsidigt, så detta är både fram-och baksida på samma papper. Jag sydde på en bit spets och passade på att sy runt kanten på kortet när jag ändå var igång. Stämpeln i ovankanten och på tagsen kommer alla från Pink Paislee och är från ett och samma clearstampset, mycket prisvärt!
Blommor, bling, band och charms blev övriga dekorationer.




Så här ser tagsen ut:

Jag har färget in tagsen med olika Distressfärger och sedan stämplat med samma färger. Några detaljer har jag embossat för att ge mera liv åt tagsen.

I bara farten blev det ett kort till med ett annat papper från graphic45:



Samma randiga papper som på kortet ovan, men också ett annat papper, där jag använt båda sidorna (de dansande paren samt mitten på stjärnan).

Jag har färgat och skrynklat papperna lite med Distresser och stämplat på papperet i botten. "Tejpen" är just en papperstejp från Tim Holtz kollektion och är himla rolig att jobba med.m Lite Rock Candy stickles (fast det syns inte) och bling samt små "Tiny Types" har fått dekorera kortet.


Må gott i sommarvärmen!

Kram, Karin







2 kommentarer: