onsdag 27 april 2011

Snurrig pojke...

Jag har gjort ett lite annorlunda kort med hjälp av roligt stämpelset från kanban:




Pojken (finns även som flickstämpelset) är nästan som en klippdocka, man får alltså "klä på" honom kläder. Förutom dessa kläder finns även shorts och kortärmad tröja för varmare dagar samt en mössa för lite kyligare. Jag har alltså stämplat, färglagt och klippt ut samtliga delar och sedan limmat samman dem. Till hans lilla kollektion finns också fotboll, amerikansk fotboll, läskburk samt vattenflaska, de flesta har jag använt här.



Jag tror att ni kan se när man öppnar kortet att pojken sitter i ett ovalt hål. Jag har använt mig av en Sissix die och stansat ut hålet i kortet och sedan dekorerat detsamma med en oval Sissixram i samma storlek. Samma sak, hålet alltså, har jag stansat i det mönstrade papperet. Själva pojken har jag satt fast med en bit vanlig sytråd, tråden limmade jag dit mellan fram och bak på honom.


Detta innebär att han sitter och snurrar i kortet, för tråden har jag sedan satt fast i själva kortstommen.



Så här ser han ut bakifrån! Alla mönstrade papper kommer jillibean.


Lite pill, men himla kul kort att göra!



Kram från Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar