tisdag 5 april 2011

Fjärilar!

Inspirerad av våren gjorde jag detta kort precis innan mässan förra helgen:

Bakgrunden gjorde jag med Distress Stain i färgen Brushed Courdoroy. Över den har jag sedan stämplat fjärilar (Inkido), som jag embossat, dels med glitterembossing, dels med guldembossing. Jag har sedan färgat in en bit vit kartong med Distresser (Aged Mahogany, Brushed Courdoroy samt Tea Dye) och sedan stämplat, embossat och klippt ut fjärilarna. Samma tre färger använde jag när jag färgade in pappershjärtat samt stämplade hörnstämplen (Reprint).


Jag monterade samman alla bitarna och dekorerade sedan kortet med massor av olika blommor, blad och de utklippta fjärilarna där emellan. Jag lät också ett litet band löpa med och poppa upp här och där. Jag brukar fästa både blommor och band med glue dots, det brukar funka jättebra tycker jag!


För övrigt har jag också använt mig av charms i form av vingar, olika band samt halvpärlor.



På torsdag är det dags för teknikkurs, ses vi då?


Kram, Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar