tisdag 2 november 2010

Shabby Chic-kursen

Dessa kort tillverkade vi på Shabby Chic-kursen förra veckan:

Motivet (från Magnolia) är målat med akvarellpennor. Jag har färgat in flera kanter med Distress Antique Linen samt Spun Sugar. Kanterna är också rivna med en Edge Scraper. Hjärtat under motivet är sprayat med vatten och Perfect Pearl, det ger ett jättefint skimmer, men det syns inte här. Man kan skymta lite av en kant stansad med en Martha Stewart-stans. Lite stickles, 3D-lack, blommor, bling, en dold tag, lite spets och halvpärlor fick bli dekoration.


Här har vi nästa kort, motivet målat med Distresser: Tattered Rose, Antique Linen, Vintage Photo, Tea Dye, Shabby Shutters, Peeled Paint, Mustard Seed, Tumbled Glass, Weathered Wood, hoppas jag inte glömt någon. Papperna är alla från Maja Design, både på detta och det första kortet.

Pins, organzaband, blommor, hjärtan och bling fick pynta kortet.


Som ni kan se är det inte ett vanligt vikt kort, utan ett man kan veckla ut och ha stående framme om man vill, alltså ypperligt även till att ha foto i om man vill.

Nu ska jag ta mig lite höstlov hade jag tänkt. Nästa vecka börjar julkortskurserna, hoppas vi ses då!

Kram från Karin

2 kommentarer:

  1. Jättefina kort Karin! Och vikningen av det andra kortet måste jag nog "knycka"

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Det går så bra så, bara knyck så mycket du vill!

    SvaraRadera