torsdag 21 oktober 2010

Julesnö

Hejsan
Maja Designs julpapper är så stämningsfulla och roliga att arbeta med! Här har ett par foton från julen 2004 hamnat på layouten.




För att få till den riktigt vintriga känslan i bokstäverna har jag klippt ut dem på frihand och sedan embossat dem med vitt embossingpulver. Avslutningsvis ritade jag svarta streck runt varje bokstav. Övriga bokstäver är från ett Jenni Bowlin stickers alfabet.



Den här underbara stämpeln bestämde hela layoutens tema. Jag älskar alla julstämplar men har inte riktigt tid just nu att göra julkort så nu har jag bestämt mig för att stämpla och embossa på mina layouter istället. Jag gillar nämligen både stämpling och effekten av embossing! Stämpeln kommer från Reprint. Stjärnorna som jag har stämplat med VersaMark kommer från samma paket.




Ha en trevlig torsdag!
Kram
Caroline

1 kommentar: