måndag 6 september 2010

Tim Holtz-kursen

Idag har jag haft kursen, som var inspirerad av Tim Holtz och hans tekniker. Dessa kort gjorde vi!



Färgerna vi använt är helt och hållet Distresser. På detta första har jag dragit ut två färger på ett teflonark och sedan duttat runt ett vitt ark i färgerna samt torkat det. I ena hörnan har jag placerat en mask och efter det färgat över den med en mörkbrun färg. Stämpelmotivet från Inkido är embossat med ett brunt embossingpulver. Nyckeln och nyckelhålet är Grunge Boards, som jag färgat in. Nyckelhålet har jag sedan penslat över med Crackle Paint, nyckeln är infärgad med både Disressfärg samt Perfect Pearls, som ger ett fantastiskt fint skimmer. Samtliga dekorationer utom bandet är ur Rangers/Tim Holtz kollektion.



Här har jag skrynklat papperet i bakgrunden och färgat in med Distressdyna samt inkat kanterna. På den mindre pappersbiten har jag inkat in hela arket, stämplat motivet samt swirlarna. De senare har jag sedan färgat in med Perfect Pearls ovanpå den röda färgen. Det skimrar lite på motivet, det är stickles Rock Candy. Blommorna är infärgade med dels Distressfärg, dels med Perfect Pearls. Man blandar detta (Distress refillfärg samt Perfect Pearls) i en liten Mini Mister och bara sprayar över. Den röda "flirpen" som sitter fast i tagen är en dubbelvikt Grunge Board, som jag färgat in med distressdyna och ovanpå det lite Perfect Pearls för att ge även den lite skimmer.

Jag hoppas att ni som gick kursen fått mycket matnyttigt med er hem!

Kram från Karin

1 kommentar: