tisdag 28 september 2010

Karin goes basic!

Jag har lärt mig att uppskatta kort med mycket dekorationer på och kan tycka det är riktigt fint, men ibland är det skönt och rentav befriande att gå tillbaka till det enkla och det har jag gjort på två kort:


På detta första har jag byggt upp bakgrunden genom att färga in en bit vit cardstock med hjälp av olika Distressfärger och en bit svamp, typ Scotch Brite. Molnen har jag fått till genom att klippa ut ett molnmönster i ett papper och sedan lägga det ovanpå det vita arket innan jag börjar färga in. Samtliga stämpelmotiv kommer från Storyhouse. Det prickiga papperet är från Inkido. Som enda dekorationer har jag tagit en bit vitt band och några små blingstenar. Okej då, jag har strukit på lite Rock Candy stickles på havet för att få till glittret och jag har också glittrat med vanlig stickles på båtens segel.


Här har jag stämplat snöflingor och embossat i blått och vitglittrigt embossingpulver direkt på ett mönstrat papper från Maja Design. Stämpelmotiven kommer från Imaginisce, de är målade med akvarellpennor och utklippta samt limmade på ett annat mönstrat papper, också det från Maja Design. Tomtarna är satta på 3D-kuddar. Lite stickles, 3D-lack och lite bling är det enda i dekorationsväg.

Jag hoppas att ni som var på mässan hittade en massa fina fynd! Jag var helt slut som artist på kvällen, men det var det värt!

Hoppas vi ses snart igen!
Kram från Karin

1 kommentar: