tisdag 10 augusti 2010

Du är allt




Sonja Aldén har gjort en otroligt vacker kärleksvisa, som heter "Du är allt", den börjar så här:

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge


Denna vers finns som stämpel på ScrapRoom, den är från Inkido. Därifrån kommer också den lilla nyponrosen samt hörnstämpeln jag använt på detta kort.


Jag började med att spraya en bit vit kartong med rosa och silvrig mist och när detta torkat stämplade jag den vackra texten samt embossade den med lite genomskinligt glitter. Som ram runtom stämplade jag den lilla nyponrosen med de nya rosa färgerna ur Distresskollektionen, Victorian Velvet och Spun Sugar. Den lila är den "gamla" Dusty Concord. Även hörnstämplen är embossad.
Jag älskar att använda Edge Scrapern, så även på detta kort. Även om kortet i sig är väldigt kantigt, så mjukar detta upp helhetsintrycket tycker jag.
Som dekoration har jag ett hjäreteband, lite blommor och lite blingstenar.

Hoppas ni blev lite inspirerade, det måste ju inte tvunget vara till ett bröllop, även om det kanske är det man tänker på. Det kan ju mycket väl vara ett kort till någon man håller kär...

Kram från Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar